::::✿chinta_shafiqah✿::::

Tuesday 30 April 2013

Horey-Horey ^-----------^

Assalamualaikum..


Hujan membasahi bumi Sintok setelah panas berpanjangan. Berdentum-dentum bunyi petir. Hati mula berbicara " macam mana la nak naik bus malam ni, kalau hujan still lebat macam musim tengkujuh?" Mata mula memerhatikan keindahan alam tatkala hujan, tiada lagi bunyi burung, tiada lagi sinaran matahari, yang ada hanyalah awan yang mendung dan disirami hujan yang begitu lebat.. amboiiiiiiiiiiii.......khusyuk nampak membacanya...suke tak? hohoh...

Actually, malam ni cik cinta nak pulang ke kampung halaman, nak balik menunaikan tanggungjawab..
^---^ tapi apa yang bess nya kali ni, cik cinta tak perlu mengeluarkan duit untuk membeli tiket sebabnya cik cinta boleh balik dengan bus free tajaan sekian-sekian-sekian..horeyyyyyyyyyyyy!
jimat duit RM100.-boleh cik cinta berbelanja untuk bulan seterusnya nanti. Yela, belajar tak habis lagi, duit dalam simpanan semakin lama semakin menurun..tak tahu siapa yang ambil..Ahaxs!

Korang macam mana? dapat tajaan dari mana-mana tak? kawan cik cinta yang study kat Sarawak, Sabah pun balik..dapat tajaan fligt free u allsss..haaa jangan main-main musim ni, pihak depa-depa semua tu sanggup melakukan apa sahaja untuk memancing kita supaya balik mengundi, Yela...kita semua kan belia-belia yang baru.Remaja belia macam kita-kita ni adalah tunggak negara. Sebab tu la mereka-mereka ni sanggup melakukan apa sahaja. Bus free untuk dua hala, mana nak cari? tak kan ada yang bagi free-free jika tidak kena dengan musim betol tak? hehehe..

Oleh hal yang demikian, jom la kita pakat balik mengundi.. Cik cinta 1st mengundi nih, tak tahu lagu mano gamoxs nya..haha..biasanya mengundi untuk MPP senang jer..klik-klik-klik dan blah! tapi kali ni, mengundi dan juga dengan dakwat kekal.hahaha....ape ke bende dakwat kekal tu ek?

Okey, menurut lacture cik cinta yang sudah berpengalaman dan juga pernah menjadi kerani masa pilihan raya dulu, dakwat kekal ni, dia akan cop kat tangan kita, xingat pulak jari mana..hehe..contoh kalau korang menulis dengan tangan kiri, dia akan cop kan dakwat kekal tu kat tangan kanan, haa..begitulah setersunya..haaa...tangan korang yang ade dakwat kekal tu jangan sampai TERkena undi korang tu, jika tak dikira UNDI ROSAK! haaa...itu sebab lah kita dok dengar undi rosak tu,ini adalah salah satu faktornya.. ada faham?hehe

EH....! jangan risau, dakwat kekal tu bukan untuk selama-lamanya, maybe untuk dua hari jer kot, bukan ape,jika tak buat macam tu, senang lah kita nak undi berapa yang kita suka betol tak? pandai-pandai-pandai!

Okey sudah dapat sedikit info yang serba sedikit? bagus..good job! Selamat mengundi kawan-kawan!


terima kasih sudi baca

3 comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...