::::✿chinta_shafiqah✿::::

Wednesday, 24 April 2013

MATA lambang perwatakan, adakah?

Assalamualaikum

Mata mengunkap pelbagai makna dan firasat tersirat terutamanya bagi kaum wanita malah saiz dan alis mata juga lazimnya dikatakan memainkan peranan dalam menentukan personaliti individu.. betol atau tidak kita boleh nilai melalui sifat kita sendiri :)

Mata saiz kecil :  mereka yang mempunyai mata bersaiz kecil dikatakan peramah, banyak cakap, bersikap periang, tapi apabila marah, merajuknya jauh lebih lama. 

Mata saiz sederhana;  mereka yang mempunyai saiz mata yang sederhana pula dikatakan tidak banyak berahsia, ada pertimbangan serta bertangunggjawab.. haaa cepat-cepat ambil cermin p tilik mata korang tu besar ke kecik, ke sederhana ke besar gedabak? hahaha

Mata berbentuk lebar;  dikatakan individu yang kuat berahsia, pemarah dan suka bertindak tanpa berfikr panjang. Haaa........mata lebar ni macam mana ye?? agaknya sampai ke telinga kot lebar mata individu tu.keh3..

Mata sering berkedip:  mereka yang mempunyai mata yang sering berkedip maybe setiap 1 saat berkedip tu boleh di kategorikan sebagai seorang yang pemaaf, senang di bawa berbincang, memahami dan sabar. hahaha....untung lah kan...^-----------^

Mata jarang berkedip : haa...ni bagi pemilik mata yang jarang berkedip, maybe 1jam sekali kot.haha..eh tidok lah sampai tahap tu.:). mereka yang mempunyai mata yang jarang berkelip ni adalah seorang yang bijaksana, baik pekerti, setia, adil, bertanggungjawab dan yang paling penting tidak cerewet ( salah satu sifat yang disukai oleh kaum adam:) 

Mata besar yang bersembur :  si gadis yang mempunyai mata yang unik seperti mata besar yang agak bersembur ini adalah mereka yang baik hati, tabah dalam menghadapi dugaan,menyenangkan dan lebih mengkut kata :)


hahaha...ni asli ke tiruan? takut menengoknyer.heheh


Mata yang redup (kuyu): di katakan golongan yang mempunyai mata jenis ini adalah tidak dapat mengawal emosi, hati yang tidak tetap, mempunyai banyak kenalan, tetapi kurang sahabat serta pemarah..fulamammmmkkkk....! bahaye la mata jenis ni...tapi ingat! tak semua betol tau...? tepuk dada tanya selera.:)

sudah baca kesemuanya?? yeahh....yang mana pemilik mata korang..ada tak dalam senarai tu?? hehe... sekadar perkongsian...tunggu ketibaan Alis mata pula yer..hehehe... 

_X0X0_


terima kasih sudi baca

4 comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...