::::✿chinta_shafiqah✿::::

Tuesday 16 April 2013

SenanG Sangat ♥

Assalamualaikum ♥

Masih sempat lagi cik cinta nak mengucapkan selamat pagi.. jam menunjukkan 10.13 pagi. Mulakan hari anda dengan senyuman yang semanis gula batu..:) Pagi-pagi lagi bumi sintok telah dihujani permata kasih...hurmmm....kesejukan telah sampai ke tahap tulang hitam yang cik cinta pun tak berapa nak sure, dalam tubuh kita ni ade juga tulang hitam atau sekadar gurauan semata-mata.. biase lah ciplak ayat orang kan jadi gini la...^---^

Semalam after balik dari kuliah. cik cinta terdengar suara dj radio yang berkumandang ke udara, tidak pasti pulak siaran apa tapi apa yang pasti disini adalah Dj radio tu memberi tips yang berguna untuk kita-kita..hehe...cik cinta dengar dan terus mendengar sehingga lah bus tiba ke tempat yang ingin di tuju..

Dj radio tersebut berkongsi tips bagaimana nak kawal daripada perut buncit...oh tidak!! atau dalam erti kata lain BOROI bagi lelaki.GEMOK bagi perempuan..maaf agak keterlalluan disitu...hehe..

Menurut DJ tersebut, apabila kita makan makanan, kita perlu makan secara perlahan-lahan supaya makanan yang kita makan tu boleh di hadam dengan begitu baik. Hahh!! cuba korang bayangkan kalau korang makan secara mengelojoh?? bukan setakat buruk dipandang malah ia boleh membuatkan perut korang tu akan kembung...macam ikan kembung! hehe....Oleh sebab itu lah kita perlu mengunyah makanan secara perlahan..jangan over pulak mengunyah tu...:) baru lah sistem penghadaman boleh menjalankan tugas mereka dengan baik then korang tidak lagi berasa kembung perut atau sakit perut atau nak terkentut! opss...sorry.... ayat kasar..:)

Sebenarnya senang je nak jaga kesihatan tubuh kita, bila orang bagi tips kita boleh cuba, menjadi atau tak itu xpenting..yang penting disini adalah cuba- cuba dan cuba baru boleh tengok ia berhasil atau tak..small matter right?





-X0X0-



terima kasih sudi baca

No comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...