::::✿chinta_shafiqah✿::::

Sunday 3 March 2013

Lindungilah bumi sabah


Assalamualaikum..

Salam sayang to u alsss , ape khabar? sihat? dah makan? eh nak tidur? awalnya.... ape kata kita baca entri ni dulu. comfirm tak mengantuk..hehe

Sedang kita semua lena di ulik mimpi yang bermacam-macam mimpi, pejuang-pejuang tanah air kita bergadai nyawa mempertahankan saudara mara kita di Lahad Datu,Sabah. Ape-ape pun mereka semua saudara kita. Walaupun mereka berada jauh nun disana, tapi kita semua masih boleh mendoakan kesejahteraan sahabat-sahabat kita di sana dan tak lupa juga pada pahlawan-pahlawan yang kini telah berusaha menjaga bumi sabah bumi malaysia ini..

Apa-apa pun u alss, kita disini yang aman lagi harmoni ni, cuba renungkan sekejap dan cuba bayangkan kita berada di sana. Apa kah agaknya yang kita rasa kan?? takut? ngeri? risau? apa-apa pun alasan kita, kita semua mesti berdoa dan memberi semangat kepada mereka, walaupun semangat itu dalam hati kita.  Yang penting ALLAH S.W.T tahu niat kita dah memadai..

Senyum-senyum, bangkitlah wahai pahwalan ku..Ya ALLAH Kau lindungilah kami semua walau apa jua keadaan sekalipun..

Amin....


xoxo 



terima kasih sudi baca

5 comments:

  1. Dengar2 ada sorang lagi terbunuh dalam operasi siang tadi. Ya Allah, sedih. Let's pray for them~

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. amin3...semoga kes ini tidak berlanjutan....

      Delete
  3. Aaminnn..doa la bnyk2x ea...Insyaallah.. spnjg 3 hari ops daulat, pskn keselamatan negara kita lum ada y tcedera n maut lagi..tu satu pkmbgn y baik..:-)

    ReplyDelete

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...