::::✿chinta_shafiqah✿::::

Saturday 22 June 2013

Tips meningkatkan Follower..

Assalamualaikum..

pernah tak korang terfikir kenapa blog somone ni ramai follower? apa kah yang menyebabkan blog mereka ni ramai pengujung? yang pasti bingung  memikirkanya, blog entah apa-apa dengan gaya bahasa yang berbelit, gunakan lorat negeri pun ada dan sebagai nya..kenapa? haaa..mari kita selaminya untuk meningkatkan follower blog korang dari 23 orang kepada 23000 orang..itu bukan suatu yang mustahil bukan? tapi untuk sampai ke tahap itu banyak dugaan dan halangan yang bakal kita tempuh..hehe...cik cinta ni bercakap macam lah follower banyak sangat,hihihi..sekadar perkongsian mana tahu adik-adik yang masih baru mengenali dunia blog boleh cuba..bagi korang yang dah famous tak usah di cakap laa....

caranya ialah :

-pertama,Korang mesti selalu update blog, jangan biarkan blog berseorang tanpa ada yang meluah di atasnya. lain la kalau korang dah famous macam Fatin Liyana ke, YuYu zulaika ke, LYssa Faizurin, walaupun blog tak update still ada yang bertapak..cuba la ye..

-Kedua, sekarang kan bermacam-macam giveaway,segmen yang pemilik blog sediakn so korang jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk mendapatkan trafik untuk blog korang and then secara tidak lansung boleh meningkatkan follower korang tu.. walaupun cik cinta jarang sangat sertai segmen tapi SERIUS ia memang cara yang paling mudah untuk mengUPkan follower korang!

-Ketiga, masuk blog someone tu jangan lupa bagi komen, singgah dan tinggalkan jejak korang kat ruangan komen tapi awass! jangan menipu taw? baca sepatah haram pun tidak nak komen apa benda..AWAS yea!

-Keempat, buat chatbox, shoutbox untuk memudahkan pengunjung meninggalkan jejak mereka. WAJIB! actually, setiap kali kita singgah kat blog orang lain, link blog kita automatik akan terpampar kat ruangan chatblox mereka dan silap haribulan pengunjung lain pun boleh melawati blog korang:)

Kelima, ni bagi mata dan jiwa cik cinta la, korang WAJIB kemaskan blog korang yang berserabut tu, (walaupun blog cik cinta tak berapa nak kemas) tak payah la letak benda alah seperti salji dan blablabla tu..ia hanya memberatkan blog korang saja.Korang tak mahu kan bila pengunjung datang ke blog kita, tapi loading 360 darjah celcius,  mak oi!!! lama giler, cik cinta akan stop terus kalau dapat blog yang macam ni.

Okey lah hanya5 tips yang berjaya cik cinta selidik, actually banyak faktor yang menyumbang kepada peningkatan follower, tepuk dada tanya selera korang nak makan Maggie KEtam atau Ketam sahaja..hahahaha.....

_X0X0_

terima kasih sudi baca

15 comments:

  1. Thanks for sharing..akak ni memang malas nak blogwalking sebab tu followers tak ramai..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun kadang2 malas..tapi kene gagahkan diri..hihi

      Delete
  2. thanks untuk info macam ni. syara mmg perlukannya ;)

    ReplyDelete
  3. thanks utk info ni.. berguna utk newbie mcm saya ni.. hehehe.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..most welcome dear...so rajin2 blogwalking

      Delete
  4. tips berguna utk blogger baru. hehe ^_^

    ReplyDelete
  5. Betul-betul.. letak shoutbox..memang senang utk org jelajah ke blog kita.. Then.. jadi lah followers kan.. :-) Erin pun setuju dengan entri yang cik chinta tulis tu..

    ReplyDelete
  6. akak setuju sangat.. yang penting kena ikhlaskan niat berblog tu.. seronok dapat berkongsi maklumat dan pengalaman hidup dengan blogger lain..

    ReplyDelete
  7. Point last tu setuju sangat2. Bayangkan nak blogwalking then internet slow macam siput, dapat pulak blog yang loading berat nak mamps, terus pangkah je. Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..sama la dengan saya..masuk blog yang loading giler tu...terus pangkah...

      Delete

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...