::::✿chinta_shafiqah✿::::

Monday 28 January 2013

Cacah tatu dibahagian sulit

Assalamualaikum...salam 1 malaysia.. ^----------^

korang ape khabar? adakah sihat? sudah semestinyer kan? hehe..lame dah rasenye cik cinta tak update sal perkongsian ilmu..haha...cehcehceh..macam golongan cerdik pnadai lak dia ni...ape-ape pun korang mesti baca sal entri ni, ye la bukan saje untuk menambah ilmu tetapi boleh dijadikan teladan untuk kita semua...waaaahh....macam menarik je entri kali ni...cam ye ye je cik cinta ni :)

Okey, cik cinta nak tanya, korang pernah dengar tak about TATU?eh bukan, bukan kumpulan PoP tu,,tapi tatu di anggota badan tu haa,,,mesti dah terbiasa dengar kan? cik cinta rasa macam beesss je isu ni.. if korang ade terbace Metro Ahad 27 Januari lepas, Dia ada ulas fasal TATU nilaa....ape yang menarik nya... ia di cacah di anggota sulit. auuuuuwww!

Haa....korang nak tahu tak kat mane golongan-golongan ini melukis tatu ni? of corse la korang tahu kan? kat badan la kat mana lagi...tapi ni bukan sebarang TATU korang, golongan ni biasenya lukis kat area yang tersorok, like bawah breast, belakang, dan tak kurang hebatnya area ari-ari...weiiiii la hooo.......seram cik cinta mendongarnyo......yo lahh......kenapa sampai tahap situ nak dilukis kan nya???adoiiii......apa nak jadi laaa nga remaja belia sekarang ni ye, mungkin bagi mereka just suka-suka, tapi haram tetap haram kan bagi yang beragama islam? agama lain tu tak kisah la kan...tapi yang cik cinta baca dalam newss ni, individu yang BERAGAMA ISLAM..! eh bukanye Islam melarang hambanya melukis tatu? emm....tak tahu la cik cinta nak kata ape...

Nak tu plak, individu-individu membuat tatu ni adalah untuk memaparkan kisah dierang, for example........ jika diorang tengah di lamun cinta tak pun sangat mencintai someone, diorang akan lukis tatu berbentuk HATI...waaa.....cik cinta rasa tak perlu kot semua tu...tak perlu nak meluahkan sehingga melukis tatu? korang plak macam mana? setuju? hahah.....ape-ape jelah....yang penting kita semua jaga badan kita jangan sesekali MELUKIS TATU....bukan saje di laknat ALLAH S.W.T.tapiii.......ia Haram disisi agama islam..

Bukan tu saje uaalsss....mencacah tatu ni boleh mengakibatkan individu itu di jangkiti VIRUS HEPATITIS B jika jarum yang digunakan itu tidak dibersihkan dengan menggunakan untuk beberapa kali..adussss........tak takut ke ek...dierang yang suka bende-bende gini?

Waaahhh.....membebel je mak jemah airini...bukan ape sekadar perkongsian dengan korang semua la....maybe ada yang dah tahu and mybe ada yang belum....so sekurang-kurangya..entri cik cinta kali ni berguna untuk kita semua...amin...mudah-mudahan...

Sekian dulu dari pakar ceramah yang tidak bertauliah....^-----^

terima kasih sudi baca

4 comments:

  1. thu xpe..bhaya mdtgkn pyakit...spe yg buat tu mmg cr pyakit..geli

    ReplyDelete
  2. tatu harammmmmmm !!!!! apa yang kita miliki semua milik Allah .. kita hanya meminjam sahaja ! so , jangan nak berlagak dengan apa yang anda miliki ,.. *macam lari dari tajuk ney jeee ??* hahaha .. pape pon , tu yang alia nak cakap .. hehehe .. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus2......haha.......mereka xsedar lagi kot

      Delete

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...