::::✿chinta_shafiqah✿::::

Friday 17 May 2013

riview Warga Tua

Assalamualaikum pembuka bicara..

tajuk kat atas tu riview pasal warga tua kan...so hari ni kita just kongsi pasal warga tua sajalah okeyh! haaa...kita semua ni 50 tahun akan datang kita semua pasti akan tua, tu pun kalau panjang umur yetak? insyaALLAH.. actually, beberapa minggu yang lepas cik cinta join program warga tua..bukan suka-suka join tau tapi wajib bagi paper yang cik cinta ambil untuk semester ini.amin...mudah-mudahn dapat A paper ni..korang doakan cik cinta ye.!

Actually, susah jugak nak berkomunikasi dengan warga tua ni, nak cakap dengan dierang ni kene ade skill, lau tak kene caranya nanti jadi lain pulak. haaa.tak nak lah macam tu kan..so apa yang lacture ajar, kita kene practise...haha...tapi actually, cik cinta ambil paper ni bukan sahaja minat, tapi untuk memudahkan dapat pointer tinggi..heheh..

Korang pun mesti pernah jumpa dengan warga tua yang bermasalah betol tak? maksudnya disini, warga tua yang nyanyuk ker, berpenyakit ker and macam-macam lagi lah..korang jangan lah pandang hina pada mereka.. okey cik cinta tahu, awop-awop semua orang yang baik-baik..betol tak? :)

So, sebelum mak bapak kita pergi meninggalkan kita buat selamanya, kita perlu menjaga mereka seperti mana mereka menjaga kita masa kita kecik-kecik dulu. Jangan letak mak bapak kita kat rumah orang tua-tua.itu zalim namanya itu. lain lah kalau mak bapak kita yang nak p duduk sana.

Jadilah anak yang kenang budi untuk ibu bapa kita.! jangan jadi anak durhaka like maling kundang!hehe okey itu aja ! selamat menyayangi ibu bapa kita!


ish malu-malu pulak makcik nih!


proses membina repoo

cik cinta dengan classmate...hensem rambut dia tu!hehe

 mickey mouse...senyum sampai ketelinga dia..haha

with juru make up.. fatin nabilah

alamak! muka haku bersinar..! haha

haaa....itu sahaja lah untuk kali ni...sayangi ibu bapa kita...dadaaaa.. (sambil lambai tangan)

_X0x0_



terima kasih sudi baca

2 comments:

  1. wah..hebat2...semamangnya kasih ibu membawa ke syurga..sama2 lah kita jaga ibu bapa kita..:)

    ReplyDelete

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...