::::✿chinta_shafiqah✿::::

Tuesday 21 May 2013

JKM VS AADK

Assalamualaikum



haipp semua...chill..! buat ape tu...dah makan? dah solat? dah semua? bagus-bagus itu adalah hamba yang soleh dan juga solehah, buat ape yang patut.ye tak? ^---^
petang ni cik cinta baru je balik dari kusus practikle yang telah di anjurkan oleh lacture cik cinta. yelaa...dah tak sampai beberapa bulan jer lagi hari untuk cik cinta bekerjaya walaupun sebagai student practicle..kan practicle itu basic untuk kita ceburi dalam dunia kerjaya..amboiiii falsafah pulak kak ton ni..:)

Tapi, permasalahanya disini, cik cinta dapat tempat yang jauh sangat dari rumah cik cinta, dalam nomination tu, bukan main lagi tulis address organisasi tu dekat je dengan rumah, tapi bila chek? mak oi....! terketar-ketar tangan cik cinta ni, tu belum masuk lagi hati..dup dap-dup dap..eeeeeeeeew!! tak mau.! nak nangis rasanya. puas cik cinta fikir, "kenapalah dia bagi aku dok jauh sangat? macam mana lah aku nanti, & bla-bla bla.."  mata pulak tidak berkedip dok perhatikan screen laptop dan moga-moga itu hanya mainan saja! tapi ternyata itu lah hakikatnya. Korang bayangkan 3jam perjalanan baru sampai ke tempat practickle..adoiii...tuhan saja yang tahu perasaan cik cinta masa tu..bercampur aduk dan kalau di adungkan dengan baik dan boleh buat kek! wexsss..just fun ^-----^

ape yang cik cinta perlu buat ea? pening sangat. Nak tidur pun tak lena, nasib baik mandi basah..hehe..ibarat macam alam percintaan pulak. tapi ape yang cik cinta perlu buat adalah cik cinta perlu isi nomination tu balik untuk pertukaran organisasi..organisasi yang cik cinta minta adalah JKM..okey sesetengah daripada korang mybe tak tahu kot, ape ke benda la JKM tu..:) okey, korang JKM tu singkatan bagi JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT..haa...tahu kan? semua negeri ada.. cuma yang membezakan kecil dan besar sahaja...ops!! tak mahu ingat...tension jwa...sob3!

But, now cik cinta perlu apply AADK, haa? tak tahu jugak..? AADK tu meaning of Agensi Anti Dadah Kebangsaan. wauu....nama pun dadah kan? jangan-jangan fikir bukan-bukan..cik cinta baru sahaja apply, hope dapat lah kat situ..ape yang best nya dekat dengan rumah cik cinta..almaklumla kan bulan puasa of corse nak berbuka dengan family..betol tak? jangan tipu tau..nanti dosa..hehe..

Korang doakan cik cinta agar dapat kelulusan dari pihak AADk tau... :)

X0X0

terima kasih sudi baca

2 comments:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...